Asi netřeba nijak zvlášť zdůrazňovat, že Mafia Mamma je hodně nenáročná a tím pádem i nerealistická podívaná. O to více překvapí, s jakou intenzitou servíruje režisérka Catherine Hardwicke moment, ve kterém hlavní hrdinka přemůže nepřítele tím, že mu vrazí podpatek do oka a mezi nohy. Jakoby tím chěla vyjádřit nespokojenost s nabídkami, které jsou jí předkládány, protože by si ráda natočila něco drsnějšího. V Mexiku se odehrávající Miss Bala (recenze) jí v tomto směru vlastně taky nenabídla dostatečný prostor k tomu, aby se plnohodnotně realizovala. Na druhou stranu se bavíme o filmařce, která stála na počátku Twilight ságy …
Ani tentokrát se nevyhnula romantické lince. Nikoli mezi nesmělou studentkou a upírem, nýbrž mezi mafiánskou kmotrou z donucení, která nikdy ani neviděla Kmotra (recenze), a zdánlivě obyčejným Italem, kterému na letišti možná osudově padla do náruče. Zprvu to vypadá, že by se jí mohlo splnit přání být – tedy s drobnou úpravou – jako hrdinka dílka Jíst, meditovat, milovat, kde milování má v ideálním případě nahradit š*kání. Jenže potencionální poměr z ní neudělá ani novou Julii - jak Roberts, tak tu od Shakespeara, protože její Romeo, resp. tedy Romano (nikoli hip hop), se ji pokusí otrávit, což se čirou náhodou nepřekvapivě obrátí proti němu. Kdyby se po celou dobu dělo, že by nepřítele pokaždé zdolala za pomoci paní Štěstěny, byla by Mafia Mamma nepochybně mnohokrát záživnější.
Mafia Mamma totiž nabízí hodně nezajímavé vedlejší postavy. Snad s výjimkou ambiciózního gangstera Fabrizia, jehož ztvárňuje Eduardo Scarpetta, jehož prastrýc byl synem tohoto. Až do soudního přelíčení to vypadalo, že Jenny (Sophia Nomvete) představuje jednu z těch herecky extrémně nevděčných úloh kamarádky hlavní hrdinky, která se vyskytuje akorát proto, aby dělala rádoby legrační humory, jaké ve skutečnosti často bývají zoufale nevtipné. Ostatně nevtipná je vlastně celá tahle komedie, na čemž nic nezmění ani občasná gesta a reakce dvou goril, které mají Kristin hlídat, ba ani fakt, že si při sledování můžeme vzpomenout na epizodu Žabař, kuchař, manželka a její Homer ze Simpsonových (kniha). Nicméně, protože jde o biják „efkový“ (stručně řečeno s výraznými ženskými protagonistkami a se ženami na důležitých tvůrčích profesích), svoje divačky si určitě najde. Tak jako kdysi například Slečna nebezpečná (recenze).
FOTO: Bioscop