Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 15.4.2019
Velkou poklonu skládám tvůrcům filmu za to, že nás neoblažili onou obvyklou teplou úvodní půlhodinkou, kdy se hrdina nejdříve v plné kondici rozšafně promenáduje po městě, vede dojemné hovory s manželkou a přáteli, trousí hluboká životní moudra svým loztomile objímaným potomkům a zároveň se vážně a odborně připravuje na cestu, loučí se, vyráží, dlouho letí, nezadaří se, dramatický pád, žádné spojení atd. ... Nic takového ... vše nekompromisně začíná přímo v samotném nitru beznadějně syrových a mrazivých planin a (naštěstí) v nich i končí. Nevíme ani kdo a proč a není ani kdo by nám to řekl. A nepřicházejí dokonce ani oblíbené pestré flashbackové vševysvětlující projekce vycpávající vatou často i polovinu filmu. Velmi naturalistické a beznadějně drsné "live" komorní drama do všech detailů, s krásnými atmosférickými záběry monumentálních arktických pustin i mrazivě ledovou hudbou v pozadí - člověk má chvílemi pocit jako by to byl on kdo se tam plazí a mrzne ... Možná jen ten konec mohli směle dotáhnout do totálního konce jako třeba zde a bylo by to dokonalé ... "Karmický" moment pádu do díry byl ovšem velmi silný ... Hlavní otázkou však v těchto případech stále zůstává: proč lidé do těchto pustých, nehostinných a nebezpečných míst vlastně pořád lezou a ohrožují tím nejen sebe, ale i chudáky své zachránce ...
Odpudivá hulící pokérkovaná depresivní soudružka (která je přímo k zulíbání - pokud právě neobědváte) se v přilbě a kapuci prohání od destinace k destinaci a cosi závažně temného stále dokola nespokojeně a násilně řeší. V jednom okamžiku už však v rámci aspoň trochu snesitelné zábavy nebylo jiné cesty než všechny její umělé (a docela nudné) virtuální problémy jednou provždy vyřešit za ni - a to akčně nekompromisním stisknutím tlačítka stop a chvilkovým rezignovaným spočinutím dlaněmi na hlavě (bez přilby a kapuce ...)
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 7.4.2024
Tři hodiny o tom jak se dvě party řvoucích a sípajících filmových zombies ve skafandrech, burkách a mnohavrstevných hadrech na zeleném plátně nepřetržitě mlátí, střílejí, řežou, podpalují a zapichují za doprovodu monotónně DUNících a ohlušujících basových synťáků Honzy Zimmera. Prý kvůli nějakému "koření". Hmm... a nebude to v reálu spíš takové lokální kartelové synonymum pro intergalaktické dodávky vysoce kvalitní vesmírné $$ "travičky"?";- ). To asi spíš, že? No větší a stupidnější filmovou nechutnost jsem už tedy dlouho neviděl. Jasně, tisíce obrýlených programátorů celé měsíce makaly ve dne v noci o sto sedm, o tom žádná, ale co je tohle proboha za zblitek? Fakt jsme dospěli k tomu, že za miliony tolarů se vykakávají tak zvrácené a absurdní psycho vizuální stories o tom, že celý kratičký život každé postavičky (včetně nás?) není vlastně vůbec o ničem jiném než se jen v maškarních kostýmech pateticky a hystericky hromadně vraždit, střílet, nenávidět, nechat se přejíždět megabagry, zapalovat a propichovat? (a na závěr k tomu ještě i zazní dojemná písnička). No asi jo, to se opravdu vyplatí a dává smysl. Aneb Vin Muad'dib Diesel a jeho posvátná pouštní fémily. A divák závratně nadšený z 1000000 odpálených mrtvol se pak ráno opět rozespale vrátí ke své dobrodružné kauflandové pokladně nebo všehomír řídící zapadlé ofis. Ale kdyby mu snad v reálu někdo jen na paleček šlápl nebo něco nepěkného řekl, vystrašeně z toho udělá závažný kriminální případ. Jen mě občas během sledování této útrpné monumentální frašky a při cyklickém okusování nehtů napadla drobná technická otázka: když se někdo z obou táborů non stop mlátícich se figurek potřebuje urgentně vyč… nebo vys... (třeba naše posvátná matka představená s dekorovaným XXL stanem na hlavě) - jak dlouho jí potrvá než (za doprovodu temně supící hudby) částečně sejme svůj mnohovrstevný umělecký megaoděv?:)) Do hodinky by se to snad za odborné asistence dalo stihnout? A pak se zase v podobném čase ozdobně ustrojit a pokračovat v melodramatickém skuhrání, koulení modrýma očima a zabíjení? A dělá se to přímo v poušti nebo v nějakých speciálních kmenových duan d'buin budkách? A jak se to řeší v ještě závažnějších podobných případech, kdy je vedle sebe na ploše několika km2 natěsno naklonováno až několik miliónů shora snímaných bojujících plešatých vesmírných soudruhů jako v závěru celého díla? Ale vždyť to už vlastně úspěšně vyřešil Cimrman při budování Panamského průplavu:-). Tak jo. A druhá otázka - o co se vlastně se všechny tyhle silně nervózní namaskované halloween figurky celou dobu snažily a co by chtěly ve výsledku dosáhnout? Obávám se, že no idea. Nejde tu zjevně o nic jiného než jen o to samotné nekonečné scifi vřískání, psychopatickou teatrální nenávist a vzájemnou velkolepou sado maso herní vybíjenou před red kamerami (a v permanentně šedožlutém barevném výsledku) za doprovodu iritující hlukové pahudby (kdy těch pár našich privilegovaných "hrdinných" postaviček všechny ohnivé zásahy, pouštní bouře a svítící meče samozřejmě vždy úspěšně a spolehlivě míjejí). Anebo je to celé v reálu spíš digitální seriál "Dunos" - vesmírná variace na Cali vs. Medellin kartel?:-) Ať tak či tak, na závěr této nudné, přihlouplé a galakticky animované počítačové hry excitované publikum ve stoje a v umělecké závrati pleská a básní jak přeúžasný životní zážitek to byl a milióny (zrnek koření) se z vesmírných cinestarových lodí do hollywoodských kanceláří jen sypou. Odpad je v tomto případě myslím ještě příliš vysoké hodnocení...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.6.2024
Další z filmů, kde forma vítězí nad obsahem tak 1000:1, ale forma je v tomto případě tak dokonalá, naprosto ulítlá a permanentně strhující, že ten obsah nakonec až tak moc nechybí:) Dvouhodinové ohlušující motorkářské brutus apokalypto honění a cisternové létání v hlubinách depresivního a nekonečného pouštního pekla, kreativně a nekompromisně vycizelované do nejmenších bláznivých detailů (včetně full body nátěrů a pekelně optimistických masek všech zúčastněných). A hlavně bez impotentních a nudně vzlykavých "dunových" proslovů a vznešeností: vše se tady jen nepřetržitě a nekorektně valí, navzájem drtí a benzínově vaří - a z větší části i bez laciných omalovánkových digitálních animací. Šestou hvězdičku přidávám za našeho neodmyslitelného heavy metál kytaristu, který se nakonec aspoň na okamžik přece jen na scéně ke konci objevil (chyběl mi:). Jen nevím proč tam musela figurovat právě ta opilá šachistka (která do týmu nějak moc nezapadala), když s tím černým makeupem na obličeji a pár proceděnými slovy by bylo skoro jedno kdo to je. Ale nakonec to až tolik nezkazila... A hudba skvělá - na rozdíl od rutinně sterilního Zimmerova pop DUNění... Prostě totálně šílený nářez! Hmm, a v kině jsme byli totálně... 4... (dementi? :)
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 27.1.2019
Po nadějném úvodním záblesku se z toho stává rutinnní a samoúčelně zvrácená výstavka jakýchsi čím dál nechutnějších (a zároveň většinou i dost hloupých) úchylů a psychopatů v interakci s místní skupinkou družně pracovitých četníků a četnic v čele s cáklým, leč detektivně prý velice zdatným Luciferem - pardon Lutherem ... Zápletky a jejich řešení (včetně rodinných a přidružených konstelací) běží tak trochu jako na xeroxovém pásu, spolehlivé odhalení a přesná lokalizace jsou vždy jen věcí krátkého a zázračného studia nějakých archivních počítačových podkladů a svůdná psychopatická "asistentka" v osobě zatím neobviněné brutální vražedkyně je už jen úchylnou třešničkou na tomto bizarním umělém dortu ... DC chvílemi mluví jako osvícený shakespearovský poeta a hlubinný psycholog aby následně jak debilní dežo rozmlátil ve vzteku okno, byt nebo počítač .... díky, stačilo ... zlatý Bosch ...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 15.4.2019
Pokud tolik lidí nachází upřímný požitek a hluboké zalíbení v tomto odpudivém žumpoidním hospodském zvratku, opět to bohužel svědčí o mentální úrovni a převažujících hovnotách značné části současné české populace. Praotec si na Řípu v hrůze skrývá hlavu do dlaní, ve zbytku civilizovaného světa se nám smějí a z trůnů se na nás šklebí vulgární ožralý dement spolu s vypatlaným mafiánským psychopatem. Kde domov můj ...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 25.1.2019
Šjámalan už definitivně zešjálel. Bohužel. Tento choromyslně melodramatický zblitek se v blázinci nejen odehrává, ale zjevně v něm byl i počat. A tvůrce by měl už asi vážně pomýšlet na přesun svého trvalého bydliště tamtéž. Generátor náhodných chaotických obrazů a psychopatických žvástů, v čele s odpudivou a pološílenou přednostkou ústavu. Věřím že spousta mých nedobrých činů byla dnes odčiněna absolvovaným dvouhodinovým očistným utrpením, po němž konečně nastalo kýžené Vykoupení z věznice Cinestar. Rozpolcený, znuděný, rozpuštěný a (konečně) vypuštěný ... Jedna hvězdička ze soucitné nostalgie ke krásné (a bohužel dávné) Vesnici ... Jinak ryzí odpad.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 27.8.2020
Během filmu jsem si po většinu času připadal jako na nějaké zmutované, extrémně hlučné a monotónní technoparty s občasným osvěžujícím postřikem z hovnocucu z rukou okolních vesničanů. Nolan se zjevně inspiroval Amadeovým prděním pozpátku a v zoufalé snaze vymyslet něco super originálního ze sebe vytlačil tento silně vyumělkovaný a za vlasy přitažený blábol, proti kterému obvyklé ohrožující asteroidy, zlí mimozemšťané či přehřátá zemská jádra působí ještě jako velmi realistické a věrohodné zápletky. A tak možná už po stopadesáté můžeme pár vteřin před plánovanou katastrofou napjatě sledovat velkolepou a perfektně odsýpající mega akční záchranu našeho nádherného světa a všech jeho úžasných obyvatel - tedy samozřejmě až na jednoho (uff, to se nám ulevilo), tentokrát v rukou nesmrtelného a nezranitelného kung fu černouška a jeho kúl parťáka (s nejnovějšími modely kreativních re-časovačů v kapse), kterým zdatně a ve volném cvičebním úboru se-kunduje invertovaná Ivana Chýlková (sorry, nemůžu si pomoct:))) obdařená terminátorovskými samoléčivými schopnostmi a v pozadí permanentně vyklusává všudypřítomný hlučný kompars ve vestách, ověšený kalašnikovy, vysílačkami a rychlými botami. A jak to vždy v podobných případech v rámci dojemného a náhle relaxačního cool konce vyznívá, jako by pak všichni zachránění tady už v radosti, plné kondici a nekonečném štěstí nerušeně setrvali navždy a napořád. Dovedu si představit že místní artofilové budou v této povrchní, omšelé a rutinní slátanině hledat mnoho hlubokých souvislostí i filozofických nadstaveb, ale jak byla ta pohádka o h*vnu a biči ? :) Chtěl jsem štědře udělit jednu hvězdičku aspoň za zjevně vysoký technický rozpočet, ale za nejodpudivější filmovou pahudbu, kterou jsem kdy slyšel, ji beru zpět a dávám poctivý, čistokrevný a neinvertovaný odpad. PS: a jak pořád chtěli do toho Osla, asi netušili že tam budou nejdřív muset do povinné desetidenní karantény (ve filmu je její dokumentární průběh z pochopitelných důvodů vynechán) a teprve pak budou moci zase pokračovat v honění plutonia ;)