Obsah filmu Člověk, který přijde
Zima 1943. Každodennost na zemědělských usedlostech na svazích Monte Solo nedaleko Boloně je určována nejen těžkou a úmornou prací, nedostatkem potravin, ale i opakovanými „návštěvami“ německých vojáků, kteří venkovanům berou i to málo, co jim zbývá. Pro osmiletou Martinu není ale nic významnějšího než očekávání nového života – když jí před časem zemřel bratříček, přestala mluvit a nyní s mlčenlivou nadějí vzhlíží k narození nového sourozence. Během devíti měsíců matčina těhotenství se ale svět stále více mění – agresivita německých vojáků stoupá, v lesích se začínají organizovat partyzánské oddíly. A právě v den, kdy se Martina dočká...
Zima 1943. Každodennost na zemědělských usedlostech na svazích Monte Solo nedaleko Boloně je určována nejen těžkou a úmornou prací, nedostatkem potravin, ale i opakovanými „návštěvami“ německých vojáků, kteří venkovanům berou i to málo, co jim zbývá. Pro osmiletou Martinu není ale nic významnějšího než očekávání nového života – když jí před časem zemřel bratříček, přestala mluvit a nyní s mlčenlivou nadějí vzhlíží k narození nového sourozence. Během devíti měsíců matčina těhotenství se ale svět stále více mění – agresivita německých vojáků stoupá, v lesích se začínají organizovat partyzánské oddíly. A právě v den, kdy se Martina dočká bratříčka, napětí exploduje: jednotky SS pozabíjejí více než sedm set žen, dětí a starých lidí. Tento absurdní a krvavý zločin vejde do dějin jako „marzabottský masakr“. Režisér Giorgio Diritti rekonstruuje tyto události s citem pro přirozený koloběh života a hodnoty venkovanů, aby tím ještě účinněji zdůraznil nesmyslnost a „nepatřičnost“ války.
(45. MFF Karlovy Vary, katalog filmů) < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 12.12.2011
Pro mě dost depresivní film. Neustále obírání již tak chudých venkovanů wermachtem, boj o holý život, namířené pušky a samopaly na bezbranné obyvatelstvo. Film mi svým zpracováním připomínal dřívější tvorbu bří Tavianových, Paola a Vittoria.